تصاویر غیررسمی از نسل جدید رودیوس برخلاف آنچه که از تیزرهایش مشخص بود، با کمترین تغییرات ظاهری منتشر شده؛ تصاویر لو رفته از رودیوس 2014 نشان می دهند که طراحان آن هنوز هم علاقه ای به ایجاد یک تحول اساسی ندارند . . .
اما رودیوس 2014 به لطف چراغ های جدید جلو که از پیکاپ کوراندو اسپرت گرفته شده و همچنین چراغ های جدید عقبش هرچه باشد بازهم بهتر از نسل قبلی آن است. البته این دور از انتظار نبود که طراحان سانگ یانگ یک خودروی فوق العاده جدید را معرفی نمی کنند اما وقتیکه همین مدل را با مفهومی های دیگر سانگ یانگ مانند XIV مقایسه می کنیم پی می بریم که سانگ یانگ پتانسیل کافی برای ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در خودروهایش را دارد اما ظاهرا هنوز هم زمان اجرای آن فرا نرسیده است.
سانگ یانگ قرارست فروش این مدل را ابتدا از بازار کره جنوبی آغاز کند. هنوز از پیشرانه رودیوس 2014 خبر موثقی در دسترس نیست اما گفته می شود برای این ون بزرگ از پیشرانه های 2.0 لیتری دیزلی و همچنین 3.2 لیتری بنزینی استفاده می شود. اطلاعات کامل رودیوس 2014 همزمان با رونمایی رسمی آن در نمایشگاه ژنو 2013 منتشر خواهند شد.
***********************************************
بروز رسانی – نمایشگاه ژنو 2013: به فاصله یکماه از انتشار اولین تصاویر رودیوس 2014، سانگ یانگ برای نخستین بار آنرا در ژنو رونمایی کرد؛ خودرویی که در برخی بازارهای آسیایی با نام های کوراندو توریزمو (فقط در هنگ کنگ) و Stavic (روسیه، استرالیا، شیلی و …) شناخته می شود اما در اکثر بازارهای اروپایی آنرا با نام رودیوس توریزمو می شناسند . . .
رودیوس که در کلاس ون های فول سایز بازار قرار گرفته، برای اولین بار در سال 2004 میلادی راهی خیابان ها شد. اولین فیس لیفت آن نیز در سال 2007 معرفی شد ولی آنقدر طراحان آن بی انگیزه کارشان را انجام داده بودند که عرضه این فیس لیفت هیچ کمکی به افزایش محبوبیت جهانی اش نداشت تا سرانجام در پاییز 2011 کمپانی خط تولید آنرا متوقف کرد. البته این موضوع به معنی بد بودن اوضاع مالی سانگ یانگ نیست چراکه بعدها مشخص شد آنها حداقل 165 میلیون دلار در همین سه سال فروش رودیوس به جیب زده اند!
به هرحال رودیوس هرچه بوده و هست حالا به نسل دوم خود رسیده؛ در نسل جدید رودیوس فاصله محوری همچنان 3000 میلیمتر باقیمانده تا جای کافی برای قرارگیری حداقل هفت سرنشین در آن باشد. البته چیدمان صندلی های آن تا 9، 10 و 11 نفر نیز قابل افزایش است. رودیوسی که به ژنو آمده بود، سه ردیف صندلی داشت که صندلی های ردیف دوم آنرا می توان جداگانه خواباند، اگرهم بدنبال حداکثر فضای بار هستید می توانید صندلی های ردیف سوم را از درون کابین جدا کنید که در اینصورت حداکثر فضای بار 3,240 لیتری در اختیار دارید.
سانگ یانگ برای پیشرانه رودیوس جدید از موتور توربو دیزلی e-XDi200 بهره گرفته که 155 اسب بخار قدرت در دور 4,000 به همراه 360 نیوتن متر گشتاور در فاصله دورهای 1,500 تا 2,800 تولید می کند. گیربکس استاندارد این مدل شش سرعته دستی بوده اما سفارش پنج سرعته T-Tronic مرسدس بنز نیز امکان پذیر است.
صندلی های برقی با سیستم گرمایشی برای سرنشینان جلو، سیستم پخش MP3 با پورت USB/AUX و بلوتوث، سیستم کمکی ترمز یا BAS، کنترل پایداری، کروز کنترل، سیستم ضد واژگونی یا ARP، ایربگ های اصلی جلو به همراه ایربگ های جانبی، سنسور عقب، سیستم گرمایشی برای جلوگیری از یخ زدن برف پاک کن ها و سیستم جدید Air Quality برای تصفیه هوای درون کابین از گازهای خطرناک مانند مونو اکسید کربن ازجمله مشخصه های استاندارد رودیوس 2013 خواهند بود.
سانگ یانگ هیچ وقت نتونست به هیوندای و کیا برسه…
از این به بعدشم نمیتونه برسه.ماشینش علاوه بر طراحی افتضاح،آشغال هم هستن.
سانگ یانگ هیچی نداشته باشه عوضش یه صندلیای توپی داره که نگوونپرس.
یه سؤال؟سانگ یانگ رودیوس رو در خیابون رونمایی کرده؟؟؟؟
هیوندای و کیا و …. هم هیچ کسی فکر نمیکرد یک روزی به اینجا برسند با برنامه ریزی صحیح همین سانگ یانگ میتونه تا 5 سال دیگه خودش رو به یک برند معتبر و مردم پسند و جهانی تبدیل کنه
باش حال نکردم
عرفان جون تو برو با پرایدت حال کن تو هم که با همه چی حال می کنی هر خبری در باره ماشین میاد تو باش حال میکنی یا می خوایش مسخرگی هم حدی داره …
ماشین حاج آقا پسندیه …
جوون پسند نیس
ای کاش ایران فرغون و سایپا یک هم چین چیزی می ساختند. هر چی هست از سال ها کپی کردن بهتره.
اولین خودرو ساز کره است!
ولی …
تو تبلیغاته روزنامه ایش بزرگ زده اولین خودروساز کره و رکورد دار گینس!!!!
خیلی دوس دارم بدونم چه رکوردی تو گینس ثبت کردن؟؟
رکورد زشت ترین ماشین جهان :))
سانگ یانگ به یک تغییر و نحول اساسی درون خودش احتیاج داره. کاری که رقبای هموطنش سال ها پیش درون خودشون ایجاد کردند…
این شرکت در حال حاشر در تملک تاتا موتورز هند هست.
آخه سانگ یانگ ماشینه فقط دو سه تا ماشین زشت و بی کیفیت ساخته از خودش در رفته به خدا ماشین های کیا و هیوندا و سوبارو صد برابر این شرکت ماشین های زیباتری تولید می کنه.
این شرکت هر چی باشه بالاخره یه برنامه کاری و یه هدف مشخص داره . بهتر از ایران خودرو و سایپا هست که فقط هدفشون گرون کردن آشغالاشونه.
من حاضرم این جور ماشینا سوار بشم سایپاو………………..(شرکت های ایرانی) سوار نشم.
سلام دوستان رودیوس یا کلا سانگ یانگ شاید از نظر قیافه ظاهر حرفی برای گفتن نداشته باشند ولی از نظر قدرت و امکانات داخلی خیلی خوبه مخصوصا از نظر قدرت من خودم یه رودیوس و اکتیون دارم کاملا راضی هستم برادم لند کروز داره که در برف بسیار شدید تست کع گرفتیم رودیوس یه سر گردن از لند کروز بالا تر بود
اولا تاسوارنشدید حرف نزنید خواهشا…
دوما این ماشین فوقالادس باتوجه به حجم موتورش…
راحت،بی صدا،قوی،امکانات کامل رفاهی و…
قبل از گفتن چیزی در موردش تحقیق کنید…
توصیه می کنم یه سر برید آپارات و اسم سانگ یانگ و سرچ کنید…
لطفا بدونه اطلاعات و روهوا هم نظر ندید عزیزانم
یاحق
خودروهای سانگ یانگ موتورش بنزه که ارم بنز هم روش حکه.خیلی محکم و خوبه و بیشتر واسه افرود خوبه. در مقایسه امکانات و کیفیتش با قیمت خودرو از بقیه حتی کیا و هیوندا هم بهتره. با ١٠٨ میلیون تومان که البته اگه گرون نشده باشه، کدوم شاسی بلند کیا یا هیوندا رو با اون شرایط و موتور بنز میشه خرید؟؟؟؟
با سلام
اگر این نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فکر مردم هستند طرحی تصویب کنند که هر خانواده ایرانی که پولدار نیست بتونن یه ماشین بدون تعرفه وارد کنن…که هم نیاز مالی اونا براورده بشود هم عقده سوار شدن بر ماشین لوکس به دلشون نشینه…چطوری تشخیص بدن چه خانواده ی پول داره کی نداره؟؟؟
راحت از روی اطلاعات خانوار این کار انجام پذیر است ..
باتشکر