با شنیدن نام کیا کادنزا، شاید با خود بگویید که یک خودروی یکنواخت و کم هیجان دیگر از خودروساز کرهای … ولی با نشستن روی صندلیهای چرم ناپا و فضای لوکس داخل کابین، همهچیز فرق خواهد کرد. تجهیزاتی مانند سقف آفتابگیر پانوراما و دیگر تجهیزات معمول یک خودروی زیر ۴۲ هزار دلار، در کیا کادنزا در اختیار شما خواهد بود. امّا بیشتر اوقات، تأثیری که اولین بار در ذهن آدم شکل میگیرد، اشتباه از آب درمیآید و بر این اساس، تا قبل از یک بررسی کامل، هنوز این احساس وجود داشت که یک چیزی در کادنزا درست نیست…
نمای بیرونی کادنزا، کاملاً خاص کمپانی کیا است. جلوپنجره منحصر به فرد و فرم لامپهای LED، همانند دیگر مدلهای کیا، در کادنزا نیز به کار رفته است. ضعف بدنه کادنزا نسبت به مدلهای لوکس شرکتهایی مانند ب ام و و آئودی، کاملاً مشهود است. اگر از خودرو خارج شوید و به کیا کادنزا تکیه دهید، کاملاً فراموش میکنید که چند دقیقه قبل در یک خودروی گرانقیمت، مشغول رانندگی بودهاید. در واقع، طراحی بیرونی کادنزا، نقاط برجسته زیادی ندارد. چرخهای ۱۹ اینچی، طراحی تهاجمی چراغها، اگزوز دوگانه، چراغ عقب LED، آینههای خمشونده و برفپاککنهای حساس به باران، از دیگر عناصر طراحی است که کیا در این مدل خود به کار برده است.
خودرویی که برای تست استفاده شده، داری پکیج ۳۰۰۰ دلاری طرح سفید برای طراحی داخلی کابین و همچنین، پکیج تکنولوژی، با همین قیمت بوده و تقریباً با خودرویی مجهز در داخل کابین روبرو هستیم. این موضوع باعث میشود تا فاصله بین طراحی داخلی و خارجی که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد، بیشتر از همیشه، به چشم بیاید. صندلیهای چرم سفیدرنگ ناپا، شبیه به صندلیهایی هستند که از کمپانی بنز بیرون میآیند. خطوط موجود در سقف نیز، بسیار زیباست.
در کابین کادنزا، همهچیز مرتب و در جای خود قرار گرفته است. دکمهها و سوییچها بر خلاف برخی از خودروهای لوکس، بر اساس یک نظم خاص، سازماندهی شدهاند. ساعت آنالوگ در وسط، نمونهای فوقالعاده از طراحیها در این کلاس است و تریم چوب فاکس، کاملاً بادوام و فناناپذیر به نظر میرسد. عایقکاری چرمی، باعث شده تا ورود صداهای مزاحم از بیرون به حداقل برسد و با آرامش و آسودگی خاطر، بتوان در کادنزا، رانندگی کرد. کار با سیستم راهبری نیز بسیار ساده است و واکنشهای سریعی دارد.
در صندلیهای عقب، باز هم چرم ناپا به کار رفته و فضای موجود برای پاها، فوقالعاده است. همینطور، مجرای ویژه خنککننده و گرمکننده برای صندلیهای عقب در نظر گرفته شده است.
همچنین، فضای حمل وسایل مناسبی برای کادنزا در نظر گرفته شده و این خودرو میتواند ۰/۴۵ مترمکعب بار اضافی با خود حمل کند.
با این همه نکات مثبت در مورد طراحی داخل کابین، باز هم نمیتوان گفت که یک طراحی بینقص در آن به کار رفته است. یکی از این موارد، خم نشدن صندلیهای عقب است. کیا در سال ۲۰۱۴، خودرویی لوکس را ساخته که صندلیهای عقب آن خم نمیشوند. به جای آن در وسط این صندلیها، یک فاصلهای در نظر گرفته شده که بیشتر برای اسکیبازها کاربرد خواهد داشت. با این حال، عدم نوآوری و خلاقیت لازم در این مورد، یکی از تصمیمهای بد «کیا» در طراحی داخلی کادنزا بوده است.
البته از تجهیزات تکنولوژیک کیا کادنزا نباید غافل ماند. در خودرویی که تست شد، سیستم پخش اینفینتی ساروند با قابلیت رادیو و اجرای فایلهای صوتی وتصویری همراه با UVO، سیستم SiriusXM، ارتباط بلوتوث و سیستم راهبری با صفحه نمایش ۸ اینچی در دسترس قرار داشت. صدای سیستم صوتی، کیفیت بسیار بالایی داشت. بسته تکنولوژی، یک صفحهنمایش ۷ اینچی اضافه کرده بود که برخلاف ظاهر زیبای آن، در عمل کارآیی چندانی نداشت. در مجموع کیفیت محیط داخل کابین، فارغ از مسئله قیمت، سطحی نزدیک به مدلهایی مانند کرایسلر ۳۰۰ و تویوتا آوالون پیدا کرده بود.
موتور ۳/۳ لیتری V6 با ۲۹۳ اسببخار قدرت و ۳۴۵/۷ نیوتنمتر گشتاور، باعث شده تا عملکردی بالا از کیا کادنزا شاهد باشیم و این خودرو بتواند در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. در عین حال، باید درنظر داشت که خودرویی که پشت آن نشستهاید، یک ب ام و ۶۰ هزار دلاری نیست و یکی از محصولات کیا است.
سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدالشیفترها که بسیار آسان انجام میشود، یکی از عوامل راحتی و در عین حال ایجاد حس اسپرت در پشت فرمان است. البته موقع کار با پدال شیفترها باید مراقب شکستگی آنها بود!، زیرا بسیار «ظریف» طراحی شدهاند. کیا کادنزا در جاده، مصرف سوخت قابلقبول ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، ولی مصرف ۱۲/۴ لیتر در شهر، زیاد خوشایند نیست.
همانند خودروهای جدید لوکس دیگر، کیا کادنزا نیز با سیستم فرمان الکتریکی ارائه شده است. با این سیستم، تقریباً هیچ بازخوردی از سطح جاده احساس نمیشود و فرمانپذیری خودرو، عملکرد خوبی در پیچها دارد. بر این اساس، کیا کادنزا تقریباً به هدف خود که سواری خوب و راحت در یک خودروی لوکس است، رسیده است. عملکرد سیستم تعلیق نیز برای رسیدن به این هدف، مؤثر بوده است.
یکی از تکنولوژیهای جالب در کادنزا، سیستم کنترل حرکت هوشمند پیشرفته است که سرعت خودرو را به نسبت ترافیک پیشرو، تغییر میدهد و حتی در صورت لزوم خودرو را متوقف میکند. با اینکه استفاده کامل از این سیستم در شرایط مختلف، جای سؤال دارد، ولی باز هم در نوع خود، تکنولوژی خلاقانهای است.
عالی…از اولش هم معلوم بود که کادنزا رو له میکنه
خواهش میکنم اطفا از این تست ها باز هم انحام بدید
ممنون از زحمات شما
تو فیلم کادنزا کمی سریعتر راه می افته
تست و کلیپ عالی بود ممنون از زحمات شما
کاش تست 2009 هم می ذاشتید تو سایت
با سلام و تشکر از مطلبی که گذاشتید.
به نظر می رسه که نگارنده مطلب آنچنان که باید بی طرفی رو رعایت نکرده. و کمی جانب دارانه مطلب رو نوشته. در ثانی زمان بدست اومده توسط کادنزا خیلی ضعیف تر از اون چیزی هست که تا پیش از این تو سایتها بوده و کلیپ ها شم هست. ضمنا زمان اعلامی توسط سازنده ها هم خلاف این رو نشون میده.
با تشکر
عادل
دوست عزیز و گرامی این تست در هوای +35 درجه انجام شد و سر ظهر که خودش حداقل 1 ثانیه تایم رو بدتر میکنه و اگر در زمستون تست انجام میشد تایم بهتری ثبت میشد.اما در نظر بگیرید که شرایط برای آریون هم دقیقا همونی بود که برای کادنزا بود پس شرایط جفتشون یکسان بود و نتیجه کاملا قابل استناده
بله درست میگی منم موافقم خیلی جانبدارانه بود نگارنده بی نوا. اون کیا میا و ازرا در اون حدی که توصیف کرده بودنو برق اسا اینا همچین یه ذره امپر بالا بود. ولی خوب شما اوناشو در نظر نگیر تست جالبی دستشون درد نکنه. مرسی اقا حسن کچلم دستت درد نکنه :دی
خسته نباشید. کار جالبی بود. اما در متن مقاله به وضوح مشخص بود برخی از نویسندگان تحت تأثیر احساسات شخصی نوشته اند و البته در نتیجه نهایی سعی شده به نوعی جمع بندی بشه که نه سیخ بسوزه نه کباب بعبارتی یکی به نعل زده شده یکی به میخ تا اختلافها بیش از آنچه هست به چشم نیایند. درحالی که همه چیز محرضه و برخی امتیازبندیها کاملاً غیر فنی هستن. مثلاً برای ترمزگیری آیا تست مسافت شده؟ برای نفوذ صدا از سنسور اندازه گیری مخصوص استفاده شده؟ فضاها با چه اندازه گیری این مقدار اختلاف نتیجه را ایجاد میکنن؟ کیفیت ساخت یا ارزش پرداختی هم که کاملاً سلیقه ای بوده جای خود چون ظاهراً خودرویی که بیشترین ارزش را بدست آورده کمترین کارایی لازم را در اکثر موارد دارد! مگر اینکه برای برخی از پارامترها ضریب خاصی در نظر داشته باشین مثلاً زیبایی و امکانات تأثیر بیشتری در ارزش خودرو بگذارند تا ارگونومی مانورپذیری مصرف سوخت واکنش موتور و …
سلام و تشکر از توجه شما
در تست ترمز گیری چندین بار تست انجام شد و دماغه آریون در ترمز گیری شدید پایین می اومد یا به عبارت عامیانه کله می کرد.، این پایین بودن به حدی هستش که می تونه خطر ساز باشه حین ترمز گیری شدید ولی در ترمز گیری با کادنزا و گرنجور، دو خودرو کاملا در حین ترمزگیری پایدار بودن ، ضمن اینکه برای گرفتن بهترین ترمز در آریون باید پدال رو بیشتر فشرد که بازم یکی از ضعف های مهم هستش در نتیجه امتیاز ایمنی ترمز در تست به نفع دو رقیب تموم شد
نفود صدا با دستگاه بسیار دقیق تر خواهد بود اما اختلاف صدا به حدی زیاد بود که می شد به راحتی تشخیص داد که کدام خودرو بی صدا تره البته از نظر تخصصی هم هیچ نیازی به دستگاه نیست، چرا که نفوذ صدا به داخل می تونه به صورت توصیفی هم اندازه گیری بشه. یکی دیگر از شاخصه های ما برای امتیاز دادن در این تست صدای سیستم تعلیق ومتعلقات خودرو بود که در آریون وارد کابین می شد اما خودرو رقیب یعنی آزرا کاملا عایق بندی شده بود، باز هم در این مورد نظر شما را به متن مقاله جلب می کنم که در اون اشاره شده آزرا در رده آوالون است.،
فضای داخلی با استفاده از اندازه گیری موسسات محیط زیست آمریکا و خود سازنده مشخص شده. آزرا در فضای سرنشین جلو بهتر از آریون هستش و فضای سر سرنشینان و محیط داخلی بزرگتر هم به نفع آزراست.باید تاکید دوباره کنیم که آزرا یک خودرو فول سایز هستش و آریون یک خودروی میدسایز در نتیحه کاملا طبیعی هستش که با اختلاف فضای داخلی آزرا بیشتر از آریون باشه و اگر چیزی به غیر از این بود باید متعجب می شدیم، البته به غیر از اعداد و ارقام موجود تخصصی اعلام شده بازهم با توجه به اختلاف موجود به صورت واضحی می شه تشخیص که کدام خودرو فضای بیشتری دارد. البته باید این مسئله را نیز تاکید کنم که ارگونومی نشستن در آزرا بسیار بهتر از آریون و کادنزا است
ارزش خودرو = قیمت پرداختی نسبت به محصول دریافتی—- قیمت آزرا متناسب با امکانات، سایز، کیفیتی که داره هستش و البته آریون هم خودروی باارزش هستش و یک امتیاز اختلاف محاسبه شده و ظاهر خودرو هیج نقشی در ارزش خودرو ندارد، البته توجه بفرمایید در جدول هم تاکید شده ارزش در برابر مبلغ
ممنون
بفرمایید کیفیت سواری کادنزا چجوری با آریون برابر شده ویا گرنجور کیفیت سواری بالاتری داره ؟یا اینکه کیفیت ساخت گرنجور بالاتره ؟
امیر خان حتما در آزمایش متوجه شدن دیگه! آخه این چه سوالیه دارید می پرسید حتما کیفیت ساخت گرنجور بالاتره :دی مثلا الان توقع داری چطوری به شما ثابت بشه؟ پس چرا نمی پرسید مانور پذیری آریون چرا بالاتره، شما ها فقط اون قسمتهایی که امتیاز بالاتری به آزرا داده شده ناراحتی و از نگارنده بی نوا سوال جواب می گیرید ولی اون قسمتهایی که آریون برنر بوده طبیعیه و نیازی به ارائه پاسخ از جانب نگارنده نیست :دی
از نظر شماها آریون باید در همه جهات 10 می گرفت ولی آزرا صفر امیتاز می گرفت بابا شماها دیگه چه جور متعصب هایی هستید ابروی هر چی ژاپنی باز رو بردید
نگارنده بی نوا ؟!!؟؟
میخوای جواب سوالت رو بگیری یه پی گیری از سوابق نگارنده بینوا بکن:دی
هیچ کس یک مورد توجه نکرد اینکه در امتیازات چیزی به اسم امتیاز ظاهر نیست. اگر بود آزرا صد در صد برنده می شد دیگه
خسته نباشید انگار متن مقاله رو نخوندی ازرا تازه با اینهمه تمجید اخر شد تو همون اررش افزوده و قیمت به قیافه اینا امتیازش لحاظ شده بود. اگه زیبایی رو نداشت که دیگه اخرم نبود اقا حسن کچل که توضیح دادن.
امیر خان ادب مرد به ز دولت اوست
من پیشینه نگارنده رو نمی دونم ولی با این وضعیت رفتاری که دارید نشون می دید پیشینه شما رو احتمالا باید بررسی کنیم:دی
پس لطفا در مورد چیزی که نمیدونی اظهار نظر نکن
..بنده صاحب کادنزا بودم .. یه مسله دیگه این بود که باک من پر بود با بنزین معمولی ولی اریون نصفه با بنزین سوپر.
تو این فیلم هم اختلاف با اریون دقیقا تا او کله قندیا هست که دوربین از رو کاپوت داره فیلم میکیره فکر کنم 200 متر بود..از اونجا دیگه گاز ندادم شل کردم که تو فیلم میبینین اصن گاز نمیخوره ماشین ولی اریون همچنان داشت گاز میداد. من پایه تست شتاب دوباره هستم ایندفه با بنزین سوپر و باک نصفه مشابه اریون.. در خدمتم
باک ماشین شما چقده مگه؟ 80 لیتر؟ نصفش چقد؟ 40 لیتر. چگالی بنزین از آب کمتره که هر لیترش 1 کیلوه یعنی حدود 700 گرم هر لیتر بنزین. یعنی 40 لیتر بنزین شما همه اش 28 کیلو نهایت 30کیلو اختلاف وزنش هست ناقابل که احتمالا یه وقت همینقدم اختلاف وزن راننده ها و خرت وپرتای اضافی توی ماشین باشه. کلاً زیاد سخت نگیرین واسه 10 20 لیتر بنزین اینور اونور تأثیر خاصی نداره.
آقا محمد گل برادر عزیزم شما این کادنزای بیچاررو ترکوندی که!!! والا منم کادنزا دارم دلم نمیاد یه بار بنزین معمولی بزنم.فقط یه بار گیر افتادم مجبور شدم زدم بعد شما با این بنزین درگ انداختی .
محسن جان روز تست هنگام تایم گرفتن یک سرنشین 40 کیلویی به آریون اضافه کردیم که 10 کیلو هم ببشتر جبران وزن بنزین باک رو میکرد. ولی با این حال با یک سرنشین اضافه باز هم 0 تا 100 رو در حالت تیپ ترونیک 8.5 ثانیه زد. برتری شتاب آریون به کادنزا کاملا مشخصه بعضیها دوست دارن بهونه بگیرن. حتی نتایج تستهای معتبر خارجی هم این قضیه رو ثابت کرده.
بله وحیدخان قبلش فقط بهانه همون 20 30 لیتر اختلاف بنزین بود حالا صحبته بنزین سوپر که خیلی تأثیر داره. بهشون توضیح بدین اونم تأثیر خاصی تو نتیجه نهایی نداره پیشنهاد بدین نایتروس بزنن بلکه نتیجه شتابشون خیلی خوبتر شه :دی
بنزین معمولی خیلی فرق داره با سوپر با اکتان.. دوستانی که سوار هیچ کدوم از ماشین ها نشدن خواهشا نظر کارشناسی ندن
خوبه که شما سوار شدی.. بقول اقا حسن کچل ادب مرد به ز دولت اوست. بعدم همچین میگی سوپر انگار بنزینمون اکتان 95 معمولی و سوپرش جفت یه اشغالن تازه سوپر که به مزاج اینا نمیسازه نمایندگی خودش معمولی رو توصیه میکنه حالا شما با هممون سوپرم برو تست بزن بیار اینجا فیلم بذار.
ماشینهائی که ضریب تراکم 10به1 و بالاتر دارند حتما باید بنزین سوپر بریزند و بنزین با اکتان پائین وحشتناک خفه شون میکنه .ب ام و با اون عظمتش با بنزین ایران گاهی از عهدهماشینهای ضعیفتر از خودش برنمیاد منظورم ب ام و های با قدرت بالاتر از 200 اسب بخاره حالا دیگه بنزین ایران سوپر و معمولیش متاسفانه اکتانشون در حد استاندارد نیست بحث و فاجعه دیگریست.
آخه ب ام و چه دخلی با کیا کادنزا داره مرد مؤمن؟ تکنولوژی موتورای قول ب ام و رو با موتورای دوزای این کیا-هیوندای مقایسه میکنی شما؟؟
دوست عزیز اختلاف شما با آریون خیلی زیاد بود با 30 کیلو و سوپر و اکتان فاصله نصف هم نمیشه
دقیقا.تو ماشینهای خارجی تفاوت بنزین سوپر با معمولی خیلیه.یعنی شتابگیری تو بنزین سوپر خیلی بهتر نسبت به بنزین معمولی.
حرف شما کاملا درسته و کسی که فرق بنزین سوپر و معمولی اونم توی ایران که حتی بنزین سوپرش موتور سورنتو2009 خوابونده نمیدونه نباید اظهار نظر کنه.
چند تا کلیپ تو کانال خودم تو سایت اپارات هست که واضحه اریون از کادنزا میخوره به صورت فجیه. وقت کردی یه سر بزن . کانال خودم:http://www.aparat.com/lak3500 دربست متعلق به کادنزاست
آریون مورد نظر اکتان مصرف نکرده بود جناب محمد و فقط سوپر زده بود
و ضمنا چه تضمینیه که شما واقعا معمولی زده باشید و سوپر نزده باشید ولی اینطور جلوه بدید که معمولی بوده بنزینتون؟حتی شاید شما سوپر با اکتان هم مصرف کرده بودید ولی چیز دیگه ای گفتید.
اصلا به فرض که بنزین شما معمولی بود
باز هم با بنزین سوپر برای کادنزا قرار نیست معجزه ای رخ بده و فوقش اون اختلاف فاحش بین کادنزا و آریون کمی کاهش پیدا میکنه ولی باز هم ماشین شما نمیتونه از آریون جلو بیوفته در حالی که نسبت نیرو به وزن کادنزا میگه که کادنزا باید جلو بیوفته اما در عمل چیز دیگه ای بود
شما بودید که با اطمینان قرار بود یک ماشین هم از آریون جدید جلو بیوفتید و اصلا به قصد همین توی درگ شرکت کردید و قطعا وقتی به قصد این میاید بنزین معمولی توی باک ماشینتون نمیریزید مخصوصا اینکه باک ماشینتون پر بود و معلوم بود قبل از درگ بنزین زدید و وقتی میدونید قراره آریون جدید رو به اندازه یک ماشین جا بذارید سوپر که سهله حتی شاید اکتان هم استفاده کرده باشید اما وقتی حسن آقا واقعیت رو گفتن که سوپر داخل باک آریونشونه شما گفتید بنزین معمولیه که بهانه ای باشه برای اینکه نه تنها از آریون یک ماشین جلو نیوفتادید بلکه با اختلاف فاحشی عقب افتادید هر بار که تست کردیم و حتی در تایمها هم همین نتیجه بود.قبلش هم که بهانه این بود که باک شما پر هست و باک آریون نصفه که ما برادر یکی از دوستان رو با وزن 40 کیلو داخل آریون گذاشتیم که نه تنها جبران کرد باک نصفه رو بلکه کمی هم به ضرر آریون شد اما باز هم کادنزا نتونست حریف آریون بشه و حالا هم که بهانه بنزین معمولی و سوپره!
:)))))محمد بنزین هواپیما هم تو کادنزا بزنی 3 تا ماشین از آریون عقب میمونی:))
عیبی نداره دیگه بنده خداها گول خوردن. فک کردن حالا کره ایه اومده گفته 290 اسبو شتاب برق اسا اینا واقعا با صداقت گفته. غافل ازینکه این مسایل کار تبلیغاتی پوچ و بیزینسی هست.کره ای هم یه روده راس تو شکمش نیس
ک مسه همون قضیه مصرف سوختو این صحبتا که پته .. شمام سخت نگیر حالا بذار با یه سوختی چیزی تلاش کنن بلکه فرجی شد :دی
با تشکر تست بسیار خوبی بود نمونه همچین تستی رو هیچ مجله ای انجام نداده بود منتظر تست های بعدی شما هستیم اگر شد تست سوناتا تینا و کمری رو اولیت قرار بدهید
اولا باک من نصفه بود آثای افشین 1 ساعت قبلش اس ام اس دادن که باک پر باشه حالا چرا اریون پر نکرده بود جای سوال ذاره..دوما .شما که اینقدر خوب تجزیه تحلیل میکنی شاید کلا هدف از این تست کوبیدن کادنزا بود !!!!! واسه تست صفر تا 100 هم .وقتی که ماشین رو میسازن نمیبرن پشت کارخونه تست شتاب بگیرن بیان اعلام کنن .. پس اینجا یه جای کار میلنگه و مهمتر از همه نظر سنجی پیج فیسبوک که بالای 2 برابر اریون به کادنزا رای دادن فکر کنم نظر 800 نفر از نظر 3-4 نفر خیلی بهتر باشه.. پس نتیجه میگیریم هدف کوبیدن کادنزا بود
نمره دادن هم خنده داره مانور پذیری—مصرف سوخت.. اینارو شما از کجا نمره دادین واسه من جالبه.. اگر هم یه مجله دیگه بیاد نمره به ظاهر بده اون موقع میشه کادنزا-آزرا-اریون و اون وقت کلا این تستتون میره زیره سوال
به هر حال مهم نظر هزاران نفر ماشین باز تو ف-ب بود که اریون حرفی واسه گفتن نداشت.. اگر هم نمیخواستین کیفیت داخل کادنزا رو بکوبین یه عکس از کنسول و جلو و موس عقب میزاشتین نه عکس از فرمون ماشین..
ارزش در مقابل پول پرداختی هم جالبه آدم این همه پول بده بشینه رو صندلی پارچه ای
یا 15 میلیون بیشتر بده واسه آزرا با موتور ضعیفتر.. کلا نمره دادن هم جالب بود
ای بابا اقا افشینو تخریب !! این حرفا چیه اخه میزنی شما. به فرمایش اقا حسن کچل دقت نکردی شما چی گفتن از پیشینه نگارنده بی نوا ایشون اگه بخوان چیزیو بکوبن هرچی باشه با کره ای که اینکارو نمیکنن
این ازین. بعدشم ناراحتی نداره که ماشین شما حرفی واسه گفتن نداشته دلیل
نمیشه زحمات بی نوا رو زیر سوال ببری.تو فیسبوک که خوب تیم جمع کنیم بیان
رای بدن زحمتی نداره الان یه پیج اریون باشه هم همه میان میگن ماشین شما
اسباب بازی بزک شده اس 20000تا رای هم میدن. بعدم خوبه شما ارزش پولت بالا
بوده صندلی چرمی و موسدار سوار میشی اما لطفا شش ماه دیگه ام یه عکس از موس
و کنسول و داشبوردت بذار بینیم چه ریختی میشه :دی :چه ر
اه دقت کردین تو شهر اینقد کادنزا بیشتر از اریون هست !!نکنه بخاطر نظر سنجیه فیسبوکه!!!!!!
اولا هیچ جای کار نمیلنگه و نتیجه از نظر مقدار تفاوت تایمها بسیار شبیه به نتایج تست موتورترند بود که ظاهرا شما موتور ترند هم قبول ندارید چون لینکاش رو به جنابعالی داده بودم ولی باز هم قبول نکردید!کسی کادنزا رو نکوبید دوست عزیز!کادنزا با عملکردش خودش خودش رو کوبید و نیازی به دفاع الکی و کورکورانه نیست
ضمنا فقط در تست این مجله کادنزا آخر نشد بلکه در تست مجله تخت گاز که مشابه این تست یعنی تست کادنزا و گرنجور و آریون جدید بود که پارسال انجام شده بود هم کادنزا سوم شد و گرنجور دوم و آریون اول پس میبینید که حتی نتیجه تست دو مجله مختلف از تمام جهات باز هم شبیه همه و کادنزا در هر دو آخر شده دز امتیازات کلی (بررسی همه جانبه!نه فقط تست شتاب که البته در اون هم کادنزا در مقابل آریون حرفی برای گفتن نداره!)
ضمنا شما چرا یه دفعه از بحث شتاب رسیدید به آپشنها و …؟چرا بحث رو عوض میکنید؟دوست عزیز 1000 بار گفته شد که باک آریون نصفه بود اما برای جبرانش یک سرنشین 40 کیلوئی اضافه شد به آریون که به ضرر آریون هم بود حداقل 10 کیلو!پس اینجا آریون باید اعتراض کنه نه جنابعالی پس اینقدر این بحث رو وسط نکشید.توی fb هم متاسفانه یه سری آدم بی سواد و بی اطلاع که فقط قیافه رو میبینن و مشخصات روی کاغذ(که البته دیدیم که همچین هم قابل استناد نیستن و تست واقعی بود که نتیجه واقعی رو معلوم کرد!) و میگن کادنزا غوله و بیشتر از آریون بهش رای میدن و متاسفانه هیچی از ماشین و … نمیدونن و شما نظر اونها رو ملاک میدونید که بی اطلاع هستن از چند و چون کار ولی تست مجله های معتبر رو درست نمیدونید که این خودش نشون دهنده تعصب شدید شما به کادنزا هست.قضاوت با دوستان
ببینید دوستان کسی نمیگنه ماشین X حتما ماشین خوبیه یا ماشین Y ماشین خوبی نیست
بالاخره این هم یک مقایسه هستش و بر اساس اون میتونیم بگیم عملکرد کدوم یک بهتر بوده نسبت به دیگری
به نظرم تا حدودی طبیعی هست که هر کسی به ماشینی که سوار میشه تعصب داشته باشه ولی اینکه بخواد هر نتیجه علمی و تجربی رو زیر سوال ببره به نظرم منطقی نیست.
ببخشید من سوالی داشتم صاحب تویوتا اریون دایی بنده است همیشه یادم میره سوال کنم کجا برگذار شده این مسابقه ؟
تست توی پیست انتهای نواب برگزار شد.
آره خب دقیقا مشکل همینه که فکر میکنی هیچکی از ماشین حالیش نیست فقط شما حالیتونه.. نه عزیزم . ماشین باز بودن به 2تا مجله و تست خوندن نیست.. اینجا هم خوب با 2 3تا امتیاز کم و زیاد دادن اریون رو اول کردین :)))) وگرنه خیلی فاکتورهای دیگه هم باید میبود .. زیاد هم شما حرص ماشین های ژاپنی رو به بدن نزن اول یکیشون رو سوار شو بعد نظر کارشناسی بده
کسی حرص ماشینهای ژاپنی رو نزد این شمایی که داری حرص کادنزا رو میزنی و کاملا هم مشخصه که اصلا هیچ رقمه هیچ نتیجه ای که بر خلاف میلت باشه رو قبول نمیکنی و خدارو شکر عنوان ماشینهای ژاپنی کره ای و … رو سوار شدم و نیازی نمیبینم که از شما کسب اجازه کنم و بعد نظر بدم.شمایی که حتی نمیدونستین نسبت نیرو به وزن هست که مهمه نه صرفا وزن ماشین فکر میکنم بهتره نظر کارشناسی ندید.که توی تست گفتید وزن ماشین من از آریون بیشتره پس تست مردوده!اما به این نکته توجه نکردید که نیروی تولیدی موتور کادنزا هم خیلی از آریون بیشتره و نسبت نیرو به وزن کادنزا بیشتره و یعنی در این مورد شرایط به نفع کادنزاست.دقیقا ماشین باز بودن فقط به اینکه فقط اسم و قیافه ماشین ها رو بلد باشیم نیست و باید اطلاعاتی داشته باشیم راجع به هر ماشینی که بخوایم اظهار نظر کنیم.شما تست 2 مجله مختلف که نتایجشون مشابه شده در دو زمان مختلف رو قبول ندارید ولی نظرسنجی fb رو قبول دارید
باشه شما خوبی .. باز تست و مجله بخون به معلومات اضافه بشه.. کره ای ها یواشکی میرن یه جا تست میکنن بعد به دروغ عدد اعلام میکنن :)) مهم اینه هزار نفر نظر دادن و رای دادن به برتری کادنزا.. حالا شما با این تستتون کاری کردین همه بهتون بخندن..
آقا درسته که میگفتن مواد متریال داخلی اینارو از زباله بازیافتی تهیه میکنن؟ ایول بازم دمشون گرم از آشغال بصورت رعد آسا یه چیزی شبیه ماشین در میارن، کاش این ایران خودرو سایپاهم یه کم ازینا یاد میگرفتن.آقا مرسی بابت تستون دنده6
از عنوان این تست هم کاملا مشخصه کادنزا در برابر اونا ؟؟ چرا اریون در برابر کره نه ؟؟؟؟؟
پس بزارین ما هم با یه مجله دیگه تستی انجام بدیم ببینم اریون بالاتر از 100 امتیاز میاره ؟ :))))))
درسته کاملا نتایج مشخصه و نیازی به بحث بیشتر نیست و خواننده ها با خوندن تستها و کامنت ها خودشون متوجه میشن چی به چیه و بهترین برداشت رو میکنن و هر کسی هم نظری داره و شاید به نظر یکی جانب داری باشه و به نظر یکی هم نباشه دیگه این به نگارنده ربطی نداره و نظر شخصی هر فرده
این اقای محمد صاحب کادنزا که با اون همه ادعا اومده بود واسه تست و کلی ادعا میکرد که اریونو میزنه من بعید میدونم با بنزین معمولی اومده باشه…خدمتت عرض کنم بجه های تست که همیشه پاین شمام هر وقت هوس کردی 3 ماشین عقب بمونی از همین تریبون اعلام کن…کادنزا در مقابل اریون هیجی نیست…توی هیج کجا.اخه اصن کیا با تویوتا قابل مقایسس ؟؟؟توی فیسبوک که هیجی نه میدانند نه ملاک است جه بسا دوجرخه من از کادنزا بیشتر لایک بخورد…شما هم ایندفه خواستی تست کنی یه زحمتی برات دارم…با خودت قلم و کاغذ بیار و بنویس امضا کن که این تست مورد قبول میباشد که باز نیای اینجا الکی بحث کنی و دلیل بیخود بیاری…
شما پسرا واقعا خنده دارید این همه تعصب و جنجال فقط واسه اینکه، کی شتاب ماشینش 1 ثانیه بسشتر یا کمتره. اون وقت می گن دخترا آهن پرستن!!!!!!
با بخش خنده دار بودن 100 درصد موافقم
:))
اما بخش دوم…
ما پسرا آهن دوستیم….بعضی از خواهرام آهن پرستن
این تست ها خوب هستن و اطلاعات رو راجع به خودروها بالا می برن ولی تاثیر زیادی در خریدار برای خرید نمی گذاره مثلا من خودم می خوام گرنجور بخرم حالا یه ذره هندلینگ بالا پایین باشه کاری باهاش کاری ندارم تصور نمی کنم خریدار عادی خیلی وارد جزئیات خودروها باشه ///چند دهم ثانیه شتاب خودرو بالا یا پایین باشه چه اهمیتی برای من داره/// این مسائل خیلی تخصصی هستن
دوست عزیز مجله ای که حول محور ماشین فعالیت میکنه باید به صورت تخصصی ماشینها رو بررسی کنه چون کسانی که یک مجله در مورد ماشین رو میخونن یعنی از عوام و مردم عادی که بعضا شاید 1% هم در مورد ماشین ندونن و فقط به حرف این و اون و قیافه ماشین میخرن اهمیت بیشتری به ماشین میدن و دوست دارن اطلاعات دقیقتری بدست بیارن و هوشمندانه انتخاب کنن گزینشون رو.پس مقایسه دقیق در مجله ای که در مورد ماشین هست لازمه چون خیلی از کسانی که میخونن این دست مجله ها رو انتظار دارن اطلاعات دقیقی بدست بیارن نه همون چیزهایی که عوام و خیلی از مردم بی اطلاع در کوچه و خیابون میگن و فقط از یه جایی شنیدن!
وحید خان نگفتم که این تست ها اشکال داره یا خوب نیست گفتم این تست ها خیلی تخصصی هست و بدرد خریدار عادی مثل من و مردم عادی نمی خوره من خودم تست های مجلات خارجی رو هم خوندم مثلا در همون تست ها همیشه کرولا نتیجه بسیار بدی رو می گیره ولی مردم عادی در جهان دست از خرید این خودرو بر نمی دارن و همیشه هم پر فروش بوده کرولا شتاب و هندلیگ و از این صحبتها نداره نسبت به رقبا
تست رو می خونی معلومه نویسنده عشق تویوتاست
1% فک کن عشق تویوتا بوده باشه
اولا – از این مقایستون تشکر می کنم
دوما – حق با شماست وحید خان- اطلاعات تخصصی و فنی تری نسبت به اطلاعات موجود لازمه! من کلا عشق ماشین آلمانیم ولی فعلا امکان خرید ای 350 ندارم – پس رفتم سراغ چشم کرکره ای ها! اونم از نوع کادنزا! که الان دست و پام شل شده. بازم ممنون
اقا تو همه تستای خارجی کادنزا اریون رو زده در ضمن شتابش 7.2 درسته اریون سروره ولی نه تو شتاب گیری
لطفا کمی اطلاعاتتون رو بالاتر ببرید و تستها و تایمها رو بیشتر بهش دقت کنید.شما تایمهای موتور ترند و کار اند درایور رو نگاه کنید اختلاف تقریبا مشابه همین اختلافی هست که توی اسن تستها هست و کادنزا به هیچ وجه من الوجوه از پس آریون جدید بر نمیاد!البته به شرطی که هر دو ماشین استاندارد باشن
دوست عزیز میشه لینک اون تستی که توش کادنزا آریون تو شتاب زده بذارید تا ما هم ببینیم؟ کدوم مجله تست کرده؟
سلام نریمان عزیر. تستها بسیار فنی و کامل بود و نتایج ثبت شده منظقی هست
اینکه آریون ماشینه خوبیه توش شکی نی اما دیگه نه در مقابل کادنزا !!! پرجم کیا همیشه بالاست
حداقل مثل هیوندای 2زاری ماشین سوسول تولید نمیکنه برا کیا قیافه مهم نی فقط عملکرد (والسلام)
اینی که گفتی شوخی کردی دیگه
عمل کردش رو هم دیدیم
بله عملکردشم دیدیم . خیلی جالب بود :)) ظاهری هم که تو کابینش میشینی و کنسول و داشبوردشو از نزدی حس میکنی کاملا درک میکنی چی سوار شدی
واقعا حرفه ای و کارشناسی بررسی کردید و خسته نباشید ، بسیار سودمند و جلب بود
آیا امکان دارد که برای دیگر رده خودروها مانند سوناتا ، اپتیما و ام جی 6 چنین بررسی نمایید.
من هر 3 این ماشین ها رو داشتم و الانم لتیتود دارم و فقط و فقط ماشین بالای 3000 سوار میشم به نظر من اصلا حتی نیازی به تست هم نبود اریون 1 سر و گردن بالاتر از اون دوتای دیگست از هر نظر که فکر کنید تا هر 3 این ها رو سوار نشده باشید متوجه نمیشید
اگر میشه کمی از تجربتون با این رنو لتیتود بنویسید
با تشکر
با سلام مجدد و عرض ادب
لتیتود ماشین بسیار خوبی هست بسیار نرم با هندلینگ عالی و ترمز بسیار خوب من خودم به شخصه نمیتونم عیبی از این ماشین بگیرم و یکی از مهمترین مزیت هاش سواری بسیار نرم و لذت رانندگی با لتیتود هست که واقعا خوبه
تنها ایراد لتیتود بازار بد برا فروشش هست و دیکری هم قیمت بالای قطعات و همچنین کم بودم لوازم یدکی ( البته این ماشین ها به این راحتی خراب نمیشه که نیاز به قطعه داشته باشه )
اگه سوال خاصی داشتید در خدمتم
با عرض سلام و خسته نباشید
خیلی ممنون از تست مفیدتون،واقعا حرکت خوبی بود به امید این که این حرکت ها ادامه پیدا بکنه…لطفا اگر براتون مقدور هست یک تست جامعی هم بین خودرو های رنج125تا150(سوناتا و اپتیما و کمری و اکورد و سی5و لتیتیود و کیزاشی و تیانا)یا تعدادی از ان ها برگزار کنید چون خریدار خودرو های این رنج به مراتب بیشتر از خودرو دیگر هستن(در بین خودروهای وارداتی)
……….
یک مورد که نظر من رو جلب کرده، ارزش در برابر مبلغ پرداختی است،فارق از این که چرا امتیاز گرنجور بالاتر بوده آریون بوده، به نظرم نفس این فاکتور یک چیز بی معنی هست تقریبا.چرا؟چون معمولا خودروهایی که در ایران با یکدیگر مقایسه میشن دارای قیمت برابری هستند تقریبا.اگر ما فاکتور”ارزش در برابر مبلغ پرداختی”رو یک کسر در نظر بگیریم که صورت آن “عملکرد خودرو”یا به صورت کلی تر”کالایی که خریدار دریافت میکند” و مخرج آن”قیمت خودرو”یا به صورت کلی تر”قیمت کالا”باشد، چون قیمت خودروهای موجود در یک مقایسه تقریبا یکسان هستند پس عملا مخرج کسر ها یکسان و در نتیجه نتیجه کسر با صورت کسر که”عملکرد”خودرو هست رابطه مستفیم پیدا میکنه!
در نتیجه به نظرم اگر به جای این فاکتور، فاکتور”قیمت”قرار داده بشه به مراتب بهتر از”ارزش در مقابل مبلغ پرداختی”است که از نظرات شخصی نویسنده هم تا حدودی تاثیر می پذیره
ضمنا من واقعا متوجه نمیشم چرا امتیاز گرنجور در این مورد بالاتر از اریون شده؟عملکرد کلی گرنجور طبق تست خودتون پایین تر از اریون بوده،قیمت گرنجور هم که بالاتر از اریون هست، پس چرا باید امتیاز گرنجور بالاتر از اریون بشه؟
این گرنجور واقعا عالیه مخصوصا سیستم ترمز خودکار کولاک می کنه تو اتوبان از نظر تکنولوژی خیلی با خودروهای دیگه فرق داره
خوب خانوم مشکل اینجاس که تو مملکت ما مردم خیلی ساده و سطحی نگرن و الا وضع بازار ماشینمون اینجوری نبود . مثلا همین توضیح ساده ای که شما دادی ازین سیستم بسیار پیشرفته ترمز کمکی یا اون یکی دوست عزیز کادنزا باز که یه سره رو موس و پنل سرنشین عقب ماشینش مانور میداد.. متاسفانه خیلی از عوام هم گول همین زرق و برقای الکی و لیست بلند آپشنایی رو میخورن که فقط واسه بازار گرمی خوبن و دست اخر یا کارایی درست ندارن و خطا زیاد دارن (یه مورد مثال: چند ده ایربگ که خیلی وقتا خیلیاشون احتمالا باز نمیشن) یا اینم که بزودی دجار مشکلات عدیده میشن که نبودنشون حداقل دردسر کمتریه.
سلام خیلی خوب بود میشه لیفان۰ ۱۸۰۰۰cc و mvm530 رو هم بزارید ؟منتظرم
با سلام و تشکر از نظرات شما در تلاش هستیم به زودی تست مقاتیسه ای لیفان 620 و ام وی ام 530 را به انجام برسانیم
با سلام خدمت دوستان. این آقایی که اوریون داره هر جا میگه من میام دوربینم رو اگزوز کادنزام نصب میکنم که خوب همه نتیجه تستو ببینن
عزیزم اصلا نیازی نیست شما خودتو به زحمت بندازی اولا که توی فیلم همه چیز کاملا مشخصه
ثانیا شما اگه دوربین رو به اگزوز کادنزا ببندی فقط میتونی اسمون ابی رو ببینی
من خودم تا حالا چند بار کادنزا رو با ماکسیما سوسک کردم به طرز بسیار زیبا
کادنزا مثل همه کره ایها فقط یک رخ فانتزی داره
من کادنزا دارم هیچ چی کادنزا نمیشه خودم تو جاده باهاش 230 تا رفتم انگار داری 100 تا میری شتابشم عالیه هر خواست کل میندازم
دوست عزیز اولا دلیل نمیشه چون شما کادنزا داری کادنزا بهترین ماشین باشه
ثانیا همه چیز در فیلم مشخصه نیازی نیست شما با کسی کل بندازید
من خودم اریون دارم و خیلی راضیم ازش.البته 33 سالمه و اهل گاز دادن و کورس گذاشتن.تا حالا نشده از ازرا و کادنزا بخورم و همیشه تو ایینه نگاهشون میکنم.ولی از تیپ کادنزا هم خیلی خوشم میاد و بدم نمیاد برای یه مدت امتحانش کنم.البته بنظرم تو بحث سیستم تعلیق اریون گرند یعنی غیر اسپرت شاید نرم تر از کادنزا باشه چون شما ملاک امتیاز دهی تو این بخشتون اریون اسپرت بوده.تو بخش ارزش در برابر مبلغ پرداختی هم اگر مبنا بر استهلاک کم و درنتیجه کم خرج تر بودن تویوتا باشهمیتونه بنظرم بالاتر از گرنجور باشه.کلا اریون یعنی هماهنگی فوق العاده بین گیربکس و موتور و نتیجه هم میشه شتاب بالاترو کشش بهتر در دورهای میانی.در کل این موضوع هم مد نظر داشته باشین که طراحی موتور اریون به سال 2009 بر میگرده وتا حالا اساسش تغییر نکرده.در حالی که رقبای کره ای از اون موقع تا حالا 2 نسل طراحی موتورشون تغییر کرده.این یعنی تویوتا طوری طراحی میکنه که 5 تا 6 سال ماشیناش رو بورس باشن و این ارزشمنده.در حال حاضر نسل جدید موتورهای 3.5 لیتری تویوتا که روی لکسوسهای جدید هست تا 310 اسب بخار بدون توربو توان میده.
بابا شما خداوکیل چشاتونو ببندن و بگن ندید دس رو یکی از این دو ماشین بزار.کره ای یا ژاپنی.کدومو دس میزاری.بعدشم ب اعداد ارقام کارخونه کره توجه نکن.هیچکی نتونسته با جن کوپه 5.4بزنه.کادنزا هم ک الاماشاالله زده 7.2وآریون 7.4.ک همیشه آریون بهتر خودشو نشون داده
شما یه ماشین اسپورت رو با یه سدان فول سایز مقایسه کردید …خوب نتیجه معلومه…شتاب اسپورت بالاتره ! نظرتون چیه بی ام دابل یو آقای کوروش نیکپسند رو با موتور 2000 سی سی تو تست با آریون اسپورت 3500 سی سیقرار بدید تا تو خودرو کلاس اسپورت باهم مقایسه بشن ؟! حالا 1500 سی سی کمتر هم برای بی ام و اشکالی نداره!
اریون اسپورت از نظر موتوری و فنی هیچ فرقی با تیپ های دیگه اریون نداره فقط در ظاهر متفاوتن
فققققققققققققققققط گرنجور…
کادنزا عالی بود ممنون
آخه چرا اینجوری درباره کادنزا صبحت می کنید من یکی از دوستام آریون داره تست کردیم اما اصلا اینجوری نبود
ماکه هرچی تست زدیم همینجوری بود کاملاً مشابه.. دستشون درد نکنه تست جالبی بود.
من 3 سال اریون داشتم واقعا از همه نظر عالی بود به خصوص از نظر فنی