سرانجام پس از ماهها خبرهای مختلف و انتشار تصاویر جاسوسی و اطلاعات قطره چکانی، کلاس سی جدید مرسدس بنز یا W205 رسما معرفی شد.
ابتدا اجازه دهید تا ابعاد ظاهری این بنز را مورد بررسی قرار دهیم. طراحی خودرو را می توان کاملا وامدار سایر خودروهای خانواده مرسدس بنز مخصوصاً کلاس اس جدید دانست. خریداران میتوانند دو چهره متفاوت شامل جلوپنجره مشبک اسپرت با دو تیغه و آرم ستاره بزرگ مرسدس بنز در وسط یا جلوپنجره کلاسیک با سه میله و نشان بنز روی کاپوت را انتخاب کنند. اسپویلر جدید جلو به بهبود آئرودینامیک کمک کرده و چراغهای هالوژن H7 و LED همراه با سیستم نور هوشمند، نگاهی متمایز به خودرو میبخشند.
مرسدس
بنز کلاس C جدید حدود 4 متر و 686 میلیمتر طول دارد که چیزی حدود 95
میلیمتر از مدل قبلی خود یعنی W204 بزرگتر و عرض آن نیز 1 متر و 810
میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2 متر و 840 میلیمتر برآورد شده است.
ظرفیت اثاثیه ای که این خودرو میتواند با خود حمل کند 480 لیتراست.
به
لطف استفاده از مواد جدید، ساختار مدولار و استفاده گسترده از آلومینیوم،
کلاس سی جدید تا 100 کیلوگرم سبک تر از نسل پیشین خود است.
نگاهی به زیر کاپوت بیندازیم. انواع C180, C200 و C220 دیزلی با سیستم BlueTec ارائه میشوند. مدل C180 با موتور 1.6 لیتری خود 156 اسب بخار و 250 نیوتن متر تولید میکند که شتاب صفر تا صدی 8.2 ثانیه ای را برای آن به همراه میآورد. مصرف سوخت مدل پایه تنها 5 لیتر است و در هر کیلومتر هم 116 گرم دی اکسید کربن تولید میکند. در مدل C200 موتور 2.0 لیتری قادر به تولید قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر میباشد. با این خودرو شتاب گیری صفر تا صد تنها 7.5 ثانیه طول میکشد و مصرف سوخت آن نیز 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده. اما به سراغ موتور دیزلی برویم. C 220 BlueTec میتواند 170 اسب بخار توان و 400 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. شتاب این مدل نیز 8.1 ثانیه و مصرف سوخت آن 4 لیتر میباشد.
بزودی دو موتور دیزلی جدید با استاندارد یورو 6 نیز به این خانواده خواهند پیوست. در نهایت پنج موتور بنزینی چهار سیلندر با توانهای بین 156 تا 238 اسب بخار و همچنین موتور V6 با قدرت 333 اسب بخار خواهیم داشت که همگی از سیستم استارت-استاپ و استاندارد یورو 6 بهره خواهند برد. یک مدل هیبریدی با ترکیبی از موتور چهار سیلندر دیزلی و موتور الکتریکی با قدرت 204+27 اسب بخار و مصرف سوخت 3.9 لیتر در صد کیلومتر هم در دسترس خواهد بود.
همچنین انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا 4Matic و گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته خودکار G-Tronic قابل انتخاب هستند. در آینده نزدیک گیربکس 9 سرعته خودکار نیز به این مجموعه میآید و مدلهای AMG نیز در پایان سال 2014 روانه بازار میشوند.
از سیستمهای جدید به کار رفته در کلاس C می توان به صفحه نمایشی دقیق که اطلاعاتی از جمله محدودیتهای سرعت، دستورات کاوشی و پیغامهای Distronic Plus که مخصوص اعلان فاصله خودرو با خودروهای دیگر است اشاره کرد. این کلاس دارای سیستم پارک الکترونیکی که دیگر یک استاندارد محسوب میشود نیز هست.
مهندسان مرسدس بنز نگرشی متفاوت را در طراحی محور جلوی 4 اتصالی اندیشیدهاند. چرا که طراحی این 4 پیوند کاملاً جدید به نظر میرسد. مثلا بخش تعلیق مستقل جلوی خودرو کاملاً از پایه فنر جدا شده و مقاومت خاصی در آن به وجود آمده است. در بخش عقب خودرو نیز تعلیق مستقل با پنج نقطه اتصال انجام وظیفه می کند. سیستم تعلیق با سه تنظیم قابل انتخاب مختلف راحت، راحت-اسپرتی و کاملا اسپرتی (با کاهش ارتفاع 15 میلی متری) همراه شده است.
تمامی خودروهای مرسدس بنز که در زیرمجموعه کلاس C قرار گرفتهاند سیستم فرمان الکترومکانیکی را در آینده به عنوان یک استاندارد دریافت خواهند کرد.
سیستمهای ایمنی استاندارد اعم از ترمز کمکی، سیستم کمک به هوشیاری و سیستم پیشگیری از برخوردتنها گوشه ای از فن آوری های استاندارد بکار رفته در این خودرو اند. از سیستمهای اختیاری دیگری که هیچ اجباری به بودن آنها در این سری از خودروها نیست می توان به سیستم حرکت در ترافیک به صورت خودکار، سیستم کمک ترمز ویژه، هشدار خروج از خط، سیستم های کمکی راننده، سیستم کمک پارک هوشمند و دوربین 360 درجه اشاره کرد.
مثل گذشته شرکت مرسدس بنز باز هم نقشه جدید و دقیقی را برای حفظ سلامت سرنشینان خودروی خود انتخاب کرده است. این بار این شرکت با قرار دادن کیسههای هوا مخصوص بخش لگن خاصره راننده و سرنشین کنار آن و طراحی جدید کیسه هوای مرتبط با پنجره و کیسه هوای بغل برای صندلیهای عقب و کیسه هوا برای حفاظت از زانوی راننده باز هم مثل همیشه نشان داد که ایمنی سرنشینان یکی از مهمترین دغدغههای این شرکت بوده و خواهد بود.
air-con یا سیستم شرایط آب و هوایی نیز از تغییرات بی نصیب نمانده است. زمانی که خودرو وارد یک تونل میشود بخش تهویه هوای خودرو به صورت خودکار بسته شده و زمانی که ماشین از تونل خارج شود دوباره این بخش به حالت اولیه خود باز میگردد. البته شاید فکر کنید در این سیستم از سنسور جدید استفاده شده اما هیچ سنسوری در کار نیست. در این جا از سیستم کاوش یا ناوبری برای این منظور استفاده میشود. همچنین یک قابلیت تنظیم هوا در این خودرو تعبیه شده است که در شرایط مختلف میتوانید از آن برای تنظیم ثبات هوای معتدل و دلپذیر متناسب با سلیقه خود استفاده کنید.
سیستم ناوبری دارای یک سیستم هدایت گر متحرک با نام Drive Show است. اطلاعاتی که این سیستم در اختیار سرنشینان قرار میدهد مانند سیستمهای هواپیمایی یا همان نقشههای هدایت گر سرویس Google Maps متعلق به شرکت گوگل است. از دیگر قابلیتهای این سیستم امکان گزارش لحظه به لحظه ترافیک منطقهای است.
زمانی که در حال رانندگی با این خودروی کم نظیر هستید میتوانید از برنامههای داخلی این مرسدس مانند اپلیکیشن اعلان وضعیت آب و هوا، اپلیکیشن مکان یاب گوگل همراه با قابلیتهای StreetView و Panoramio و دیگر قابلیتها مانند دانلود مسیرها و مقصدهای جدید و همچنین از شبکه اجتماعی Facebook بهره ببرید. جالب است بدانید برای دسترسی به این امکانات و قابلیتها تنها کافیست ارتباط دادهای گوشی هوشمند خود را با سیستم پایه Audio 20 از طریق بلوتوث برقرار کنید. از دیگر قابلیتهای موجود رو سیستم Audio 20 این است که سرنشینان میتوانند فیلمها و ویدئوهای CD/DVD خود را پخش کنند.
این مرسدس دارای یک سیستم COMAND Online با صفحه نمایش 8.4 اینچی و دقت تفکیک پذیری (رزولوشن) 960×540 پیکسل که از یک پوشش شیشهای با کیفیت تشکیل شده میباشد. این سیستم سرنشینان را قادر میسازد تا کانالهای رادیویی و تلویزیونی دیجیتال را با کیفیت و سرعتی مناسب دریافت کرده، وضعیت ترافیک را به صورت لحظه به لحظه بررسی کنند. از دیگر قابلیتهای سیستم COMAND Online می توان به امکان استفاده WLAN و سیستم کنترلی فرامین مشخص شده با استفاده از صدا اشاره کرد.
قرار است از این مرسدس بنز کم نظیر در نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه رونمایی شود. [دانلود ویدئو]
پدال مظلبهای جدید بزار شور نظر دادن رو درآوردن
__این که طراحیش شبیه S کلاسه برای جلوش خوبه چون اسپورتی خودشو داره
__وای برای عقبش متاسفانه باید بگم که بهش نمیاد. بهتر بود یه خورده اسپرت تر باشه
__از نظر نمای داخلیش هم باید بگم که من به شخصه یکه خوردم!! مرسدس هرچی تو این سال ها برای طراحی داخلی C کلاس کم کاری کرده بود در عوض تو ایم نسل همه رو جبران کرد
__ من که خیلی از طراحی داخلیش خوشم اومد . به نظرم عالیه!
__همچنین استفاده ی بیش از حد از آلومینیم تو نمای داخلیش خیلی قشنگش کرده………. حقا BMW تو این زمینه باید ازش درس بگیره
__استفاده ی سیستم صوتی جدید مرسدس (که نا بحال فقط اختصاصی S کلاس بوده)، در این کلاس خودنمایی میکنه
__از نظر امکانات هم خیلی نسبت به کلاسش (سدان جمع و جور) زیادی داره
در کل عالی کار کرده
ببینیم BMW برای مقابله با این چه فکری به سرش داره
راستی
از دوستان کسی میدونه که چرا مرسدس بنز اینقدر زود نسل جدی C کلاسش رو رونمایی کرد؟
نسل فعلیش که از سال 2012 اومده تو بازار
3 سال برای یه نسل از ماشین(اون هم برای مرسدس بنز) کم نیست ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این صورت سری 3 فعلی هم مال سال 2012 هست و باید یه فکری برای نسل بعدش بکنه
آره.سری 4 گرند کوپه هم که تستش شروع شده احتمالا جایگزین سری 3 میشه.خیلی زوده!البته ممکنه تولید این محصولات ادامه پیدا کنه تا 2 3 سال دیگه…
اصلا ربطی به هم ندارن
چون سری 4 گرن کوپه تو کلاس کوپه ی 4 دره (هم کلاس با CLS)
ولی ماشینایی مثل سری 3 و C کلاس و ائودی A4 جزو دسته ی سدان جمع و حور محسوب میشن و وجودشون در مجموعه ی محصولات کمپانی لازمه!
بعدشم امین جان بی ام و سریه 4 همان بی ام و سریه 3
کوپه است.
پس در نتیجه بی ام و سریه 4 میشه رقیبه کوپه ی سی کلاس
جدید.
البته سی کلاس کوپه اواخر سال 2015 به بازار میاد.به
گفته خود شرکت معظم مرسدس بنز.
رقیب بنز cls هم مدل 4 در سریه 6 یا همان گرن کوپه
است.
راستی حتما به جیمیل من سر بزن که کار دارت دارم.
پائین برات میذارم.
((( ایران و المان )))
بی ام و سریه 6 چهار درب یا همان گرن کوپه که رقیب بنز
cls هم هست :
http://www.netcarshow.com/bmw/2014-m6_gran_coupe/
اینم جیمیل منه:
MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM
((( ایران و المان )))
اتفاقا دقیقا ربط داره.سری 6 گرن کوپه رقیب cls هست.سری 4 کلا جایگزین سری 3 و سری 2 جایگزین سری 1 شده….
دوست من اونی که شما دارین می گین فیس لیفت مرسدس سی کلاس هست و نه نسل جدیدش.
نسل قبل اگر اشتباه نکنم سال 2008 معرفی شد که مدل جایگزینش هم 2015 هست که اختلافشون می شه 7 سال.کافیه دیگه.
درود.امین جان نسل فعلی مرسدس بنز کلاس سی برای سال 2007 است.
و در سال 2012 یک فیس لیفت جزئی داشت.
یعنی در حقیقت حدود 6 الی 7 سال از تولید این گذشته.
((( ایران و المان )))
این هم لینک هاشون:
مدل 2007 :
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2007-vision_c_220_bluetec_concept/
فیس لیفت 2012 :
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2012-c-class/
((( ایران و المان )))
بنز C-Class 2012 فیس لیفت همان 2008 ها بود ولى بى ام و سرى 3 مدل 2012 اطاق جدید است.
بنز C-Class رو از 2008 تا 2011 با چهره اولى و از 2012 تا 2014 با چهره جدید (فیس لیفت) فروخت،
یعنى بعد از هفت سال اطاق جدید معرفى کرد.
بى ام و هم سرى 3 را از 2005 تا 2008 با چهره اولى و از 2009 تا 2011 با چهره جدید (فیس لیفت) عرضه کرد،
یعنى بى ام و نیز بعد از هفت سال در سال 2012 اطاق جدید سرى 3 را معرفى کرد.
این آلمانى ها همه کارهایشان دقیق و روى برنامه هستش و نمى آیند عشقى یا رو هوا کارى کنند.
زیگما کاری به توهینی که کردی ندارم.جوابتو دوباره اینجا میزارم:
اها پس اینو بگو.بینایی شما که خیلی وقته ثابت شده.
مثلا میخواستی بگی مجله خارجی میخونی؟
اگر نمیخوندی چی؟میفهمیدی؟چون مجله خارجی گفت عقبش بالاست تو هم میگی بالاست.
چون مجله خارجی گفت موفقیت گذشته رو نخواهد داشت تو هم میگی نخواهد داشت.اونوقت اسم اینارو گذاشتی اطلاعات؟
حالا چرا جوش میزنی؟پای شعورو وسط میکشی؟
[...]
اگر شعور به اینه که برم از یه جای دیگه یچیز بخونم و چشم و گوش بسته اونو قبول کنم پس من نمیخوامش.
چه ربطی به پولدار داشت؟کیو میخوایم پایین بکشیم؟
اطلاعات داری رو کن بزار ما هم یاد بگیریم.همه رو به یک چشم نبین.
شروع کن:ثابت کن داخل اتاق حوصله سر بر هست.ثابت کن.من میخوام ازونایی باشم که خودمو بالا بکشم.کسیو پایین نکشم.
منتظرم.بعدش میریم سراغ پلتفرم.تا ازت یاد بگیرم اصلا پلتفرم چی هست و دقیقا چی باعث شد که انتهای این خودرو بالا باشه یا بالا به نظر بیاد.
این جا سایت تخصصی خودرو هست.بحثی با شما ندارم
جلوی این ماشین رو که می بینم یاد دلفین میفتم.(قوس روی کاپوت در ترکیب با جلوپنجره و چراغ ها).
نمی دونم این اتفاقی یا طراح هنگام طرحی یه همچین چیزی تو فکرش بوده.
عقبش یه جوریه!!! :S
بسمه تعالی
عقبش خیلی هم قشنگه.
=Sina.ferrariهمان sina.fbسابق=
این سدان جمع و جور بنز راحت کل خیلی از گنده لاتای! اروپایی و امریکایی و اسیایی رو می خوابونه هم از نظر طراحی که تداعی کننده شاهکار سدان های لوکس جهان (کلاس اس) هستش هم از نظر امکانات هم از نظر ایمنی قبلا هم گفتم وظایفی که کلاس سی در ابتدا بر عهده داشت رو مرسدس برای کلاس آ و بی در نظر گرفته!!! با وجود کلاس سی سراغ ماشین های جمع و جور دیگه رفتن! خیلی سخته! به شرط داشتن بودجه کافی البته!! بخصوص که از خیلی از مثلا لوکسهای اسیایی و اروپایی کاملتر و دوستداشتنی تره
چه طراحی هیجان انگیزی داره … حس مدرن بودن و آرامش رو به آدم منتقل میکنه
سلام
بنز میشه طرفداهاشو سر ذوق میاره
سلام
بنظرم بیشتر شبیه کلاس S…بعد ماتیتورش یهجوریه.یه جوری شل و ول بنظر میرسه..ولی بنزه دیگه
باید به کمپانی بنز واقعا تبریک گفت این محصولشم مثل بقیه واقعا جذابه اما امیدوارم نمونه بعدیش اسپورت تر باشه.
طراحیش بسیار جسورانه هست.طرح جلو پنجره و چراغها حالت تهاجمی دارند که به جذابیتش افزوده.ولی مانیتورش از Aoudi تقلید شده.
من نمی دونم مرسدس بنز چرا ماشیناشو از روی نسل های قبلی می سازه؟؟