یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان 620 است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان 620 را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
بنده مدت 9 ماه است که یک لیفان 620 با موتور 1600 سی سی دارم و حدود 10 هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال 2007 در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین 8 الی 8.5 و در اتوبان برای سرعت متوسط 110 کیلومتر بر ساعت، 6.5 الی 7 لیتر برای هر 100 کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده 1 سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از 3300 کاملا قابل توجه است.

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل 4 شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو 206 و کمی کوچکتر از پژو 405 است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از 650 لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر 90 ،520 لیتر و حجم صندوق 405 برابر 440 لیتر است.

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر 1500 تا 2000 دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

crash test

crash test

crash test

فیس لیفت جدید لیفان 620

lifan 620 exterior

lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.
مشخصات لیفان 620:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: 114 اسب بخار
گشتاور: 149 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه
گیربکس: 5 سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: 4.55*1.7*1.49 متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2.6 متر
وزن خالص: 1150 کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: 58 لیتر
حجم صندوق بار: 650 لیتر
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
من خودم 3 ساله این آشغال چینیو دارمش واقعا مفت نمی ارزه اشتباه منو نکنید به نفعتونه از چند نفر مثل من که چند سال مجبوری داشتن بپرسید متوجه میشید … زیاد هم به نظرات تکیه نکنید چون ممکنه از طرف کرمان موتور باشه
اقای آشغال سوار
اکه ماشین آشغال بود عوضش می کردی.
نه اینکه اینجا الکی حرف بزنی
خب شاید این دوستمون هم مثل من پول کافی برای عوض کردنش نداشت چون لیفان از هر ماشین دیگه افت قیمتی بیشتری داره …
اگه قبول ندارید قیمت صفرشو با مدل مثلا 91 مقایسه کنید به جای اینکه الکی از لیفان دفاع کنید یا تعصب داشته باشید …
ببینید چقدر تو 2 سال از ماشینتون میوفته اون وقت خودتونم از این ماشین حالتون بهم میخوره …..
محمد جان گل گفتی اگه اشغال 3 سال سواری ازش نمیگرفتی
تقریبا برای خرید این خودرو گیج شدام این چه جور راهنمایی است لطفا بنویسید نسبت به خودروهای تولید داخل ارجحیت دارد یا خیر؟
نداشتن تنظیم ارتفاع نور از داخل ماشین
عمل نکردن کلیدهای روی فرمان
نداشتن کنترل در سر پیچ ها
زیاد بودن صدای موتور
عجب این ماشین چقدزشته من که باپولای عیدیم یه مازراتی تی بخرم نمیونم حالا مازراتی دخترکش هستیانه
با سلام به دارندگان لیفان 620 دیروز صفحه دیسک کامل عوض کردم 24 ساعت کار نکرد و نمایندگی محترم میفرمایند باید دوباره صفخه دیسک کامل عوض گردد جنس معیوب است لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر
آقا آرش در خصوص قیمت باید عرض کنم در اشتباهی ، در سال نود قیمت صفرش 40 تومن بود در حالیکه الان صفرش 45 تومنه!
دوستان بیایم واقع بین باشیم
با 60 میلیون تومن تو ایران ماشین حداکثر 10 هزار دلاری میشه خرید
(آیا می دونید تاکسی های خیابون های آلمان مرسدس بنز ای کلاس هست که قیمت 40 هزار دلاری دارن ؟ یعنی به پول ایران هر تاکسی که تو آلمان مسافر کشی می کنه بالای 200 میلیون قیمت داره حالا کار به استکبار جهانی و کشورای عرب همسایه هم ندارم )
می دونین هیوندا الانترا که یه ماشین ارزون قیمت کره ای هس قیمتش 18 تا 20 هزار دلار که تو ایران 120 میلیون فی می خوره ؟!!!
یا مثلا جیلی طبق چیزی که خودم با جفت چشمام تو سایت خود جیلی موتورز انترنشال دیدم بین 9 تا 10 هزار دلار بیشتر قیمت نداشت
جسارت به شما نباشه
اما چهل میلیون شاید برا یه ادمی مثل من سرمایه باشه
اما وجدانا همین که با این پول (که تو بازار جهانی بهت قاقالی لی هم نمی دن )یه ماشینی به آدم می دن که جدا از مشخصات ابتدایی و بی کیفیتی که تو ماشین های ساخت داخل با همین قیمت هست
یه امکاناتی نظیر مانیتور و سانروف و … هم داره باید کلاهمون رو بندازیم هوا
پس همین چینی هایی که این همه بهشون بد بی راه می گیم دارن با کمترین قیمت یه ماشین نسبتا خوب بهمون می دن که هم وطن هامون این کار رو در حق مون نکردنن
خود من دوو ماتیز دارم بعدشم ایشالله اگه توش زنده بمونم سی یلو می خرم
می دونمم ماشین های امروز بازار چقد بی کیفیت و گرون هستن
اما اگه یه زمانی پول دستم بیاد و بخوام مسافرتی جایی برم بین بد بدتر مطمئنا بد رو انتخاب می کنم
و بجای پرشیای عتیقه یا جک می خرم یه لیفان
سلام. لطفا قیمت پیشنهادی خود را ایمیل کنید.
سلام خدمت عزیزان من این ماشین و دارم هفت هزارتا کارکرده ماشین خوبیه ولی مشکلاتی هم داشته مشکل اصلیش تحویل گرفتن از کرمان خودرو بود با تاخیر وبدون جوابگویی واحترام به مشتری دومیش عدم ارایه خدمات مناسب و تخصصی در نمایندگی (شهر ما)سومیش مشکل کلاج وسایش بیش از حد صفحه کلاج داره منطقه ما کوهستانیه یکمی ترافیک هم باشه بوی بدی از کلاج استشمام میشه مثل اینکه روی درب چاه فاضلاب وایستیدی اینهایه که گفتم دلیل بر بد بودن ماشین نیست هر ماشینی مشکلاتی را داره ولی اگر نمایندگیها درست کاربلد باشن شاید همشون یک روزه حل بشه کرمان خودرو بجای اینکه هی ثبت نام کنه خدمات بعد فروش را بهتر کنه خوب میشه .با تشکر
متاسفانه مشکل استهلاک زیاد صفحه کلاج از همون سریهای اولیه تولیدش وجود داشت.