نمایشگاه نیویورک 2013: Crosstrek Hybrid نام محصول جدید سوبارو است که برپایه مدل XV ساخته شده و قرارست کم مصرف ترین کراس اور با سیستم محرکه AWD در بازار ایالات متحده شود . . .
XV هیبریدی مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری تخت بنزینی با قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن مترست که به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت 13 اسب بخار و گشتاور 65 نیوتن متر کار می کند. به لطف وجود سیستم استارت/استاپ پیشرانه، XV هیبریدی 8.4 لیتر در شهر، 6.9 لیتر در جاده و 7.6 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی مصرف می کند.
اما مدلی که سوبارو به نیویورک آورده بود، جلوپنجره اکتیو شاتر (Active Shutter) داشت؛ یعنی جلوپنجره ای مجهز به دریچه های قابل تنظیم که بازوبسته بودن دریچه های آن بصورت الکترونیکی انجام می شود. همچنین بر روی آن رنگ اختصاصی Plasma Green بکار رفته بود. XV هیبریدی نسبت به نسخه های استانداردش حدود 136 کیلوگرم سنگینتر بوده و از حجم محفظه بار آن نیز حدود 48 لیتر کاسته شده است. این خودرو به احتمال فراوان از اواخر 2013 راهی بازار می شود.
با این که یه ماشین هیبریدیه ولی مصرف سوختش خیلی بالاست…
mitsubishi outlander بهتره
سوبارو ماشینای خوبی میسازه. با اینکه زیاد پر فروش نیست (مثل تویوتا و هوندا) ولی یکی از با کیفیت ترین و ایمن ترین ماشینای ژاپنی هست. تمام ماشیناش هم دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند که این مورد در کشوری مثل آمریکا که زمستانهای پر بارشی داره واقعا به کار میاد و حتی تو جاده های خشک هم باعث چسبندگی و فرمان پذیری بهتر ماشین میشه. البته یه مقدار هم باعث افزایش مصرف سوخت میشه. در کل نسبت به پولی که میدی واقعا خوبه. تو برف و یخبندون راننده های سوبارو به همه حتی شاسی بلند نماها پوزخند میزنند و با وقار هرچه تمام بدون تقلا از کنار همه رد میشن. ماشینای میتسوبیشی هم خیلی از مدلاش چهار چرخ متحرک هستند. البته سیستم چهار چرخ متحرک سوبارو و میتسو از بقیه شرکتها بهتر جواب داده وگرنه خیلی از شرکتها از این سیستم استفاده میکنن (مثلا فولکس مدل پاسات آلترک یا هوندا کراس تور) که در عمل به پای این دوتا نمیرسن.